Wednesday, January 13, 2010

Bermaknanya Kalimah Itu..

salam alaik buat para pembaca sekalian..aduhh..lama sudah tak update blog ni..mungkin kerana kurang kecekapan membahagi waktu..dan juga masalah mendapatkan line internet!..memang patut ah isu broadband di Malaysia dibangkitkan dalam Parlimen..moga ada tindakan yg sewajarnya telah diambil..

hmm..beralih kpd fokus utama post ini,dalam 2 mggu ni,dah banyak rasanya perkara yg telah sy lalui..Ada yg pahit,ada yg manis..ada suka,ada duka..kala itu,barulah diri ini terfikir,bermaknanya kalimah itu..apa kalimah yg dimaksudkan?

" Gagal sekali tak bermakna gagal selamanya!"

"Procrastination is the thief of the time"

"Betulkan yg biasa,biasakan yg betul"

"The best discipline is self-discipline"

dah lama sy renung2kan semula kalimah2 ni..sedih lak rasanya..cz macam2 da berlaku..mungkin nilah yg dinamakan ujian..rasanye..bukan mungkin,..tp..memang merupakan UJIAN!..huhu..
sedih memang sedih..tp bila renung2 balik,ada hikmahnya bila sesuatu tu terjadi...


APA KHABAR IMAN??


cam yg kita tahu,ALLAH turunkan ujian ke atas setiap hambanya utk menguji sejauh mana tahap kesabaran kita..dan juga utk menguji tahap keimanan kita..biasalah,manusia ni imannya boleh jd bertambah,boleh jd berkurang...bukan spt iman para malaikat yg tidak bertmbah dan tidak juga berkurang..bukan juga spt iman para nabi,sentiasa bertambah dan tidak pernah berkurang..oleh sebab itu Allah memberikan kita ujian utk melihat setinggi mana ketabahan hamba2-Nya...

diari pengarang : post yg lebih kpd luahan rasa!..huhh..

No comments:

LinkWithin

Lazada Malaysia