Monday, August 2, 2010

Utamakan Yang Lebih Utama?

Salam sejahtera..
Agak lama (bagi saya) blog ni tak terusik..Tak ter'update'..

I'm off?
Nope!
I'm quit??
Tak mungkin..

Broadband ditinggalkan kat rumah la..SENGAJA tinggal...sebabnya, dengan yakin sekali saya kembali ke maktab dengan membawa segunung harapan bahawa wireless akan berfungsi dengan baik tanpa sebarang halangan, seperti kebiasaannya..

But..what can go wrong will go wrong!..Malang tak berbau...Rupanya wireless pun tau mogok..Dah seminggu dia tak mau kerja..Maka,bermulalah kehidupan di maktab tanpa sambungan internet, buat kesekian kalinya (sebelum ni, no wireless,no broadband)..

Tapi,ALHAMDULILLAH...hidup tanpa sambungan internet buat seketika ni pun dah cukup membuatkan saya refleksi..Rupanya selama ni baaaanyak sangat masa yg saya bazirkan...Utk perkara-perkara yg kurang utama berbanding pelajaran..Hmm..apa dah jadi?

Jadi,selama tidak ada sambungan internet ni,saya rasa saya masih boleh hidup..(tak mati kalau tak on9)..Jadi,terbukti bahawa ada lagi yang utama daripada yang tak utama ni..

"Utamakanlah yang lebih utama dari yang utama,kerana yang lebih utama itu lebih utama dari yang utama"

Dapat?...hehe..:p


InsyaALLAH,kalau ada masa lapang, saya tetap akan update blog ni...
Sekarang ni assignment sedang menyerang..Jadi kalau saya terus leka..Habislaa....huhu..



Untuk semua pembaca, teruskan mencari ilmu tanpa jemu!..

p/s : Entry merapu je ni..Maaf,jika rasa menyampah..huhu~


diari pengarang : Fighting!

4 comments:

Izzati Hazirah binti Mohd said...

salam..
yup u rite..utamakan yang lebih utama daripada yang utama kerana yang lebih utama itu lebih utama daripada yang utama..
pentingkan yang lebih penting daripada yang penting kerana yang lebih penting itu lebih penting daripada yang penting....

BalqisShafiqa said...

lex, sis.
kita pun sama juga.
tuan blog buzy!!!
fb selalu jugak!
hahahha.

penaberkala said...

kalau dihitung, dicongak, tambah bahagi dan tolak, lebih kurang 1/2 hari kot ngadap tenet,ish3

utamakan yang lebih utama daripada yang utama kerana yang lebih utama itu lebih utama daripada yang utama..

suka ayat ni, nice one

Bintun Sazali said...

Izzati Hazirah binti Mohd > kdgkala bagus juga kalau ada kemudahan yg ditarik!..be optimistic! :)


BalqisShafiqa > sama la jugak..tp dah jarang ber'fb' la,..I'm going to delete my page..perhaps~


penaberkala> betul3..tmbh tolak darab bahagi..sebenarnya byk masa yg kita ada..tp sering guna alasan 'tak cukup masa'..sebab?.Byk masa yg disia-siakan ...huhu..

Nice one?..owh..memang sy suka bermain dgn kata2..;p

LinkWithin