Tuesday, January 8, 2013

VCO : Pengenalan Kepada VCO Catalyst

Bismillah.

Pernah dengar tentang Minyak Kelapa Dara atau VCO? Lately dah semakin banyak produk berasaskan minyak kelapa dara, sebab kajian mendapati banyak sangat khasiat yg kita boleh dapat melalui vco ni. Selamat berkenalan dengan VCO! :)

Apa itu minyak kelapa dara / Virgin Coconut Oil (VCO)?

Minyak Kelapa Dara @ Virgin Coconut Oil atau lebih mudah dipanggil VCO keluaran CATALYST menggunakan 100% bahan semulajadi yang diproses & dihasilkan dalam bentuk softgel. 

Minyak Kelapa Dara ( VCO ) ini memiliki pelbagai manfaat kesihatan :
- Rawatan rambut
- Rawatan kulit
- Mengawal kolesterol
- Menurunkan berat badan
- Meningkatkan sistem kekebalan tubuh, pencernaan dan metabolisma 
- Mencegah masalah buah pinggang, penyakit jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis/diabetes, HIV dan kanser
- Penjagaan gigi dan kekuatan tulang.
- Dan Sebagainya.

Produk-produk Catalyst Nutraceutical adalah 100% bahan semulajadi yang sangat bagus diambil sebagai supplement tambahan untuk terutamanya untuk kesihatan dalaman badan dan juga kulit. Ianya adalah halal kerana Catalyst Nutraceutical adalah produk keluaran Malaysia dan 100% bahan semulajadi. Sesuai digunakan oleh wanita dan lelaki serta semua peringkat umur.

Product Catalyst Nutraceutical adalah tertakluk di bawah Food Act 1983 and Food Regulations 1985. Didepan kotak sudah tertera food supplements. Untuk makluman, komposisi bahan yang digunakan adalah 100% PURE VIRGIN COCONUT OIL which is stated clearly. Komposisi bahan lain tiada kerana mmg kami gunakan virgin coconut oil yang halal. Harap maklum.

Side effect atau lebih tepat dikatakan kesan penggunaan virgin coconut oil adalah bergantung kepada tubuh badan pengguna tersebut di mana its varies from one person to another. 

The common symptom adalah : Mengantuk, kerap kencing, rasa letih yang mana bersifat sementara. It is part of detoxification activities.

Semua simptom yang disebutkan di atas, kita namakan juga sebagai satu 'healing crisis'. Masa healing tu, macam2 krisis yg berlaku, maybe ada yang makin naik jerawat, dll. Sebab time tu dia nak keluarkan dulu segala kotoran dan toksin. Sebab tu, kena banyakkan minum air putih/air mineral/air masak. :)

Ok, sampai sini sahaja. Boleh singgah atau add saya di fb LYDIA CATALYST untuk melihat produk dan utk membuat tempahan. May Allah Bless U All! Adios. ^^




1 comment:

Anonymous said...

Sy bru mkn,n sy muntah2 pd hari ke 2..adakah normal?sy takut jgk la..

LinkWithin

Lazada Malaysia