Saturday, September 25, 2010

Petunjuk Itu Di Mana?

24 September 2010, 9.56 pm

"Menulis tak sama dengan berkata-kata..Kata-kata dari bibir tak akan sama dengan kata-kata hati..Kata-kata hati pulak, hanya kita yg tahu..Kita takleh jangka masa depan, awak.."

Err..ayat sape ni ek? Ntahla..actually, ngah sibuk susun segala folder dlm laptop..semak sangat!..Tak sangka, rupanya ade lagi salinan e-mail yg disimpan ni..
Yg paling tak percayanya..SAYA ke yg taip ayat2 ni?
err...
Biasala..sy memang jiwang + tak brape betul orgnye..*adeh~

hmm..ayat tu memang sy yg tulis..long,long time ago..(err..rasanya edisi tahun ni tu.)..Cerita lama,kan?..memang betul..bila kita belek2 balik crita lama,saling tak ubah macam belek2 buku2 lama, yg ceritanya kita dah tahu..Endingnya pun kita dapat agak..Jadi?
LIVE MUST GO ON..
Tak ada maknanya patah balik..dan tak mungkin BOLEH berpatah balik..kan?
Peluang ke-2 mungkin ada..Tapi bukan melalui JALAN YG SAMA...

* * * * * * *
“Sebahagian (daripada umat manusia) diberi hidayah petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufiq untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) berhaklah mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada di dalam petunjuk hidayah”

[Al-Aa'raaf 7: 30]

* * * * * * *

Rasanya saya perlu lawan kata hati...Org tua2 kata..ikutkan HATI, MATI...
Sebab tu..sy perlukan bimbingan..
Ya Allah....bantu aku..bantu kami..
Tetapkanlah kami pd jalan-Mu....



diari pengarang : Istikharah..~


6 comments:

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

bintun2 :)
seronok mengenalui kamu--
insan2 dalam hidupku seharian :p

Bintun Sazali said...

cik merpati> haha..adeh..sogan eden..:p

p/s: meh sy betulkan typing error kamu..*(mengenalui-mengenali)..right?..:)

syuQ said...

sekiranya ia baik utk diri ku, dan baik utk agamaku, Engkau dekatkanlah ia dgn ku. sekiranya sebaliknya, Engkau permudahkan lah hatiku utk melupakannya..

~moga Allah beri yang terbaik utk kita..

Bintun Sazali said...

thankz kak syuq aka akak chantek..:)

sugar2 kapas strawberry said...

bila terigt kisah lama..tersenyum mengenang ketidak matangan diri..ahaha

btl la kata org.menganjak usia buatkn kita lagi matang :)

Bintun Sazali said...

kak lin> betul3!..sbb tu la,bila makin bertambah usia,makin byk pglman kita..dan pglaman tu la cikgu terbaekk..:)

LinkWithin