Tuesday, September 28, 2010

Impak Negatif yang Maksima!

Astaghfirullah...sepetang ni membute..opss..I mean,tido..*adehh..Tapi rasa LETIH dan PENAT tak hilang jua!..Kenapa ya?..hmm~

Padan muka kamu..Sape suruh tak tido semalam?
Terpaksa laaaa.....Demi assignment!..
Padan muka lagi.Sape suruh bertangguh??!
errr....~

Nasib baik rakan-rakan seperjuangan masuk bilik saya,atas tujuan utk print asignments depa..Kalau tak??..Sampai ke petang la saya tidoq..*haiyaa...Nasib baik jugak,ada Kak Wanis..kalau tak?Asar saya tah ke mana la jawabnya..Astaghfirullah!

Oh,ya!..Saya puasa hari ni!..Makanan tuk berbuka tak beli lagi.Hmm..terpaksa la keluar dari sarang,cari makan...

Lepas beli makanan,sengaja saya singgah bilik TV, sebab ternampak my friend's slippers..*hehe..
~Lepak sat..tunggu waktu berbuka..~

Sambil-sambil tu,mata ralit memandang skrin TV..Tepat 6.30 petang..Satu rancangan baru yg menggantikan siri Epilog Syurga Cinta pun bermula..."Chinta"..
Pelakon utama,Fasha Sanda..err..sy dengan ini berterus terang bhw...sy tak brpa minat kat dy nih..huhu...

My judgement on this story :

First tengok iklan ttg crita ni..hmm..dah tau dah camne jalan crita dia..
Dan bila saya tonton siri pertama petang ni..Banyak yg membuat saya BERFIKIR..dan sedih..!!

ops..bukan sekadar SEDIH..segala perasaan bercampur!

SEDIH + GERAM + WONDERING + dll~

Yg paling sedihnya, byk sangat penerapan NILAI-NILAI NEGATIF yg disertakan dlm filem tu.Ya,mungkin tak jelas,dan mungkin org akan anggap pengarah buat cerita mcm ni sebab nk bg pengajaran, and whatsoever..Tapi!..saya tetap tak setuju..

Kenapa?

Yelah,if budak2 yg tengok cerita ni..Ada kemungkinan tak dia akan tiru perbuatan mengintai anak dara orang mandi???Ada kemungkinan tak budak2 boleh belajar camna nak lakukan sumbang mahram dengan adik sendiri???


Astaghfirullah!

Rasa hati mcm terguris..Sgt2!!..Macam mana seorang bakal pendidik mcm SAYA nak hadapi semua ni?Macam mana nak tangani semua ni???

Kebanyakan masalah sosial semuanya berpunca daripada pengaruh MEDIA MASSA di samping pengaruh2 lain spt pengaruh rakan sebaya dll...

Nampak macam perkara KECIK..tp..benda2 camni la yg boleh bawak masalah yg sgt besar..*aduhh...

What should I do...?..Ya Allah,..kuatkan hatiku!



p/s : Selamat Hari Lahir yg ke-19 ,awak~
(28 September)
Semoga Panjang Umur dalam keberkatan!


diari pengarang : Malam ni mesti tido!Jangan lawan fitrah!..esok ada oral test!..chaiyok!~


No comments:

LinkWithin

Lazada Malaysia