Saturday, October 2, 2010

Saya Saaaayang Kamu!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua..

Subhanallah..akhirnya dah habis satu minggu yg MEMENATKAN dan sangat membuatkan urat2 tegang...aduhh...akhir hari Jumaat ni,baru rasa macam kembali normal...
*kembali senyum..^^*


Emm..bila rasa sendirian..selalu mengharapkan kehadiran seseorang yg boleh buat kita rasa hidup ni terisi dan bermakna...

[Saya : Seorang yg tak boleh hidup tanpa kawan2!!]

Hari ni kawan2 ramai yg balik...Sunyi je rasanya..:(....Bila eden poie kat bilik TV *tempat lepak paling disukai..:p* ,takde pun kengkawan yg selalu ada kat sana..Paling utama,Nurul Syafiqah..hehe..*org kampung + geng bilik TV*...Cik Merpati pun tak lepak sana..Saya rasa kamu dah habis assignments,kan?..Tengok movie ye?..hehe..

Emm..Kadang-kadang..sy suka menyendiri..Tapi saya sedar..Hidup tanpa teman memang hidup yg takde maknanya..*Sebab tu la..Ramai yg suka bercouple sekarang ni*!..Yups..memang fitrah hidup seorang insan,perlukan someone beside him/her...

Saya pun camtu..ye,berpasangan dengan yg berlainan jantina,memang seronok..Sebab kita anggap dia take care sangat2 dgn kita..Kan?..Hakikatnya??...

Bak kata Hilal Asyraf, why not kita bercinta dengan rakan kita sendiri? I mean, yg sama jantina...Maafkan saya Harlina, cz pernah abaikan kamu..gara-gara penangan CINTA yg tah hape2..yg takleh nk dibawak ke mana...
Sebenarnya Harlina selalu sangat tulis surat kat saya..surat yg meluahkan segala isi hati seorang sahabat... Ya Allah..rasa bersalah sangat..

"Ko tau tak..sejak ko couple ngan 'dia', aku rasa alone sgt..Aku rasa ko dah jauh sangat2 dari aku.Ko dah lain..Ko lebih utamakan dia than kawan baik ko sendiri..."

Hmm..Sedih sangat if ingat balik..Harlina..I'm so sorry..

Betulkan?..Orang slalu kata CINTA ITU BUTA..tapi saya kata, CINTA ITU MEMBUTAKAN!!
~Fikir~

Sekarang, saya rasa seronok sangat sebab...Saya punya ramai kawan dan sahabat!..Yg sebenarnya lebih mengambil berat akan diri kita, sanggup membantu dan beri semangat saat susah dan senang..Belajar bersama..buat bising sama-sama...Sharing information during KKP sama-sama..hehe....Emm..senang kata, semuanya sama-sama!

Kalau dengan bf, boleh ke buat semua tu? Ha?Boleh? ye ke?...cehh..takde maknanya~

Dengan bf, masih ada tembok yg menghalang tuk buat apa sahaja yg kita mahu.. Malu lah, cover cun lah..Cover malu lah..Everything nak di'cover'!!! Tak bebas langsung!!..grr~
Kan?

"Janji tau,jangan ada rahsia antara kita..Kalau awak sembunyikan apa-apa dari saya,awak memang tak sayangkan saya."

Uiks?camtu plak..Kamu rasa, segala perkara ke diberitahu pada gf/bf kamu?..Nonsense~
Setiap orang ada privacy,ok?
Saya percaya,even kamu berdua dah janji segala macam perkara, kamu tak mungkin mampu buat semua tu.

Berbeza dengan KAWAN...
Dengan kawan, semua kita boleh share!.. Kalau seorang kawan tak pernah marah kamu, tak pernah tegur kamu, maknanya..memang dia bukan kawan kamu...

Seorang kawan yg baik, dia akan sentiasa ambil berat akan sahabatnya, tanpa segan silu tegur je apa yg kawannya buat, jika salah...Sentiasa beri semangat saat diperlukan..

Kadang2 kita bergurau, agak kasar..Tapi, kawan faham siapa kita,bagaimana diri kita sebenarnya..Kan? Gurauan, gaduh2..tu perkara biasa..*small matter je beb*...Benda-benda macm ni la yg buatkan kita makin rapat..^^

Sekarang ni..baru saya rasa, sangat sunyi tanpa sahabat..
bila tension, sahabat tenangkan..Sahabat beri nasihat..
Kak Imah..Izzati..Anis..KD..Syafiqah..Husna..Zuraidah..dan kamu semua yg lain..
Subahanallah...
Memang anugerah Allah, yg sy jarang syukuri..
Syukran sahabat..





As a conclusion, saya SAYANG kamu semua, sahabat..
Saya memang tak boleh hidup tanpa sesiapa..terutama kamu semua, kawan2..



diari pengarang : Harapnya persahabatan ini kerana ALLAH..~

12 comments:

Raji and Yeen said...

terharu2
kdg2 kalau ad bf pun bkn sume bnder kte boleh share..maklumlah bukan muhrim XD
tpi kalau sahabat yg sme jantina
inshaAllah bole kot..

Bintu Sazali said...

Fakhrur Razi berkata
> hah..tau takpe...huhu..kwnlah segala-galanya...

penaberkala said...

luahan seikhlas hati ni nampak gaya
belajar dari kesilapan itu amat penting
thanks for sharing

dgr cerita org berpengalaman je lah,hak3

Bintu Sazali said...

penaberkala
> haha,,.nmpak gaya cm tu la..yela,bila dah sunyi sgt, sglanya nk diluah..:)..
InsyaALLAH..moga apa yg sy pnh wt tu jd pengajaran wt sy..uhuk2..sian kwn tu..:(

p/s: experience is the best teacher!..^^

PuteriBonda Anis said...

comeynyer post ni!
btol2, dgn ada kwn2la hidup kita akan jd lebih bermakna!!

:)

Anonymous said...

owh terima kasih kerana sayang aku.. oppss! aku termasuk ke??

*sedihla hang buat gitu kat lina..huhu~~ sian dia..emm dia baca tak blog hang??

Bintu Sazali said...

PuteriBonda Anis
> comel?haha..kucing2 itu?mereka sume mmg comel!!..:)

emm..tnpa kwn2 siapala kita..lumrah hdup, mmg perlukan shbt..huhu

Bintu Sazali said...

ciDut ciPut
> dot...:(

emm,ak syg ko jugak!..wlpon ko ske kacau aku..:p
ina?..tahla..dy sibuk la.Aku ase besalah gile wt cmtu sbnrnya..Maklumla,org ngah buta..:(
Apa yg benar, Kawan2 lebih utama than pasangan kita..

p/s: Tak mau wt camtu lagi!!..huhu..:'(

nama.aku.lynn said...

nad!=)
1stly just wanna say..
manusia xlari dari kealpaan..kan??
may b tu pngajaran utk ko..
n aku rase mmg jd pngajaran kan?
kalau x..takde la ko buat post cmni..kan2..=)

emm..ksian jgk utk linaa..tp ak rase dia paham ko..sbb die pon pnah rase ap ko rase..
tp yg ptgnye..msg2 sedar dri masing2..kan2..=)

akhir katA:::SAYANG KAW!

P/S::sila lawat blog aku juge..hahhaha..eh +rajin2 komen..haha

Bintu Sazali said...

nama.aku.lynn
> lynn!..huhu..em,betul gak..spontan je ak wt..cz aku menyesal gile..tak hargai org yg menghargai..:(

emm,I hope so..Aku syg sume kawan2 aku!..:)

Psstt..nk rajin2 komen tu, kene tgk keadaan gak la..hehe..^^

Aku doakan kau sjhtera n sntiasa dlndungi ALLAH sntiasa..Aminn..!

murabbi said...

waah...teharunye..syg dirimu juge!!!!

Bintu Sazali said...

murabbi
>moga persahabatan kita dirahmati Allah..aminn..maaf tau if sy slalu wt silap..:(..uhuk2~

LinkWithin

Lazada Malaysia