Tuesday, March 8, 2011

Hebatnya Kuasa Cinta!

Alhamdulillah.
Masih lagi bernafas.
Walaupun sedang diasak dengan timbunan beban kerja dan masalah.
Ceh, macam teruk sangat je...=.="

Allah tak akan membebankan seseorang dengan beban yg tak mampu ditanggung oleh seseorang itu, melainkan setaraf dengan tahap kemampuan dia utk menghadapi beban tersebut.

Sebenarnya byk je perkara yg mudah. Tapi bila fikiran mengatakan susah, maka tindakannya pun jadi payah! Kan?

Alhamdulillah jugak, td diizinkan Allah utk hadir ke Kuliah Maghrib dan penceramah hari ni ialah Ustaz Bakri. Rindu sungguh! :') Kebetulan, sy terlewat sikit dtg ke Balai Islam kami. Sampai2 je, ustz Bakri kata camni :

" Kalau takdak rasa cinta, rasa sayang, tak mungkin kamu boleh duduk di sebelah kawan kamu, ya dak? Tanpa rasa sayang, tak mungkin la kamu boleh mesra-mesra dengan kawan tu. Kan?"

Subhanallah. Hebat kan kuasa cinta? Sebab itulah cinta adalah anugerah. Anugerah yg hebat dr Yang Maha Memberi. :)

Nak tahu BUKTI KASIH SAYANG ALLAH kepada hamba-Nya?
Siapa hamba ALLah tu?
Kita la.. :)

BUKTI KASIH SAYANG ALLAH KPD HAMBA-NYA

Allah tak segerakan hukuman di dunia supaya kita sempat bertaubat sewaktu di dunia.

Allah sentiasa menerima dan membuka pintu taubat.

Allah menggandakan ganjaran dan memberi kurniaan yg besar bg setiap amalan yg kita lakukan biarpun amalan itu sekecil zarah.

Kebanyakan nama Allah mengandungi makna rahmat.

Allah sangat menggalakkan hamba-Nya berdoa kepada-Nya kerana Allah tak kedekut dan tak berkira utk mengkabulkan permintaan hamba-Nya.


Subhanallah!
Besar sungguh kasih dan sayang Allah kepada hamba-Nya!
Tapi kita bagaimana?
Fikir-fikirlah~


Okeh, alhamdulillah juga, sebab pada tanggal 6 Mac sy telah berjaya memiliki sebuah kamera digital. Wahh! Cam tak caya. Tapi oleh sbb dah lama usha kamera ni, takut lak kalau tido mengigau-igau t. So, alang2 dah ada PC Fair kat Muar, teman angkat je satu. Huhu.

Syukran jazilan buat abgku yg halal, tolong jd driver bertauliah hari tu. Dan terima kasih buat Aqil yg bucuk, sbb teman abg. Hehe. Aduii..rinduunyee kat budak kecik tuh. Nak balik rumah!! T_T ..Terima kasih yg tak terhingga jugak buat Syafiqah dan Anis, sudi berjalan sekali ke Muar, dan ajak lunch kat umah. What a precious moment!! :)

Tak mau dah membebel lagi. Jom tengok pic. ;p

Sangat suka pic ni!!! Smart! :)



Aqil yg bucuk!! :p



Dapat tripod, dan pertama kali jumpa tripod stand yg berbentuk camni.
Jakun sebentar. =.="



Test fokus. Cantek la!! :) Suka!



Keberangkatan pulang Abg dan Aqil. Nak balik umah jugak!!! Sob3..



Okeh. Sekian sahaja utk setakat ini. Wassalam!~



Diari pengarang :

Update blog didahulukan, assignment diutamakan??!!...Hehe
Okeh. Sambung wat asgmnt. =.=


8 comments:

nama.aku.lynn said...

yes,btol2..kalau takde rs syg,xmungkin kta mmpu bmesra dgn kawan2 kan?=)

but still..ade jgak yg jenis tak appreciate kawan..that is the worst part..haihh~

Bintun Sazali said...

tu bila dy sendiri tak hadirkan rasa syg kat kengkwan..tu yg takdak rasa kasih n syg. Tanpa kasih dan syg, kita tak akan dpt menghargai. Betui dak? ;p

Pandai lak ak berfalsafah. Uhuk2~

Anonymous said...

assalamualaikum ya ukhti. ♥
Alhamdulillah.. chenta dari SANG PENCHENTA sebenar2 chenta. bertuah mereka yang mendapatkannya. tapi waktu perjalanan nak mendapatkan chentaNYA, perjalananNYA penuh onak & duri. moga kita bisa mengharunginya. "ingatlah ALLAH dalam hatimu, nescaya tiada duka buat dirimu." -kata2 dari seorang yang menchentaiNYA kepada diri yang masih bertatih ini. ((~_~))- ♥

Bintun Sazali said...

Anonymous >

Syukran atas komennya! :)

Betul,mmg byk onak duri utk dapatkan cinta itu. Namun, bak kata Ustz Bakri semalam, betapa hebatnya kuasa cinta tu sehinggakan kita tak akan fikir apa2 yg lain selain matlamat kita utk mendapatkan cinta yg kita inginkan. :)

Nur Ilyani Abd Munir said...

huhu..at last, home destination..jge diri leklok ye..pbs pun leklok.. huhu..ksorgn lg daku kli nih

Izyana Jasmay said...

waaaaaaaaaaaa kamera apa ni? clear gilaaaaaa!

Bintu Sazali said...

Izyana Jasmay >

kann??? :)
kamera biasa je..canon powershot..:)

Amin Sazali said...

waaaa "abangku yang halal" :D

#pssstt tetiba ku rindu kampung halaman.. :(

LinkWithin