Monday, April 30, 2012

Kerana Doa

Allahuakbar. Allahuakbar. Allah Maha Besar!


Malam tadi, waktu dilanda perang emosi yg sangat hebat, habis basah bantal, baju ape semua, dah tak tahu nak mengadu pada siapa, terus cari my close friends. Alhamdulillah. Mereka buat saya lega..

Terngiang-ngiang lagi kata2 one of them, "...mungkin apa yg berlaku ni semua kesan dari doa-doa korang..mungkin kau doa nak dapat yg terbaik..mungkin dia pun doa macam tu..Sabar ok..mungkin Allah nak tunjukkan kau jalan yg lebih baik..Jodoh tu rahsia Allah, mungkin dia jodoh kau. Mungkin juga tak. Mungkin yang terbaik itu adalah dia suatu hari nnti, dan mungkin juga tak..."

Pernah dengar dan baca dan amal doa ni ?



Ayat 74 , Surah Al-Furqan

Kalau belum pernah, aku strongly suggest, amalkanlah! Biarlah yang baca ni dah kawen ke belum, masih kecik lagi ke atau dah tua ke, amalkan. InsyaAllah tak akan menyesal..:')

Actually ayat ni bermaksud : "Ya Tuhan kami, anugerahlah kepada kami, isteri dan zuriat yang menyejukkan mata, dan jadikanlah kami, imam bagi orang yang bertakwa".


Tapi tak salah utk kita amalkan. Sesungguhnya Allah faham apa maksud sebenar yg nak kita sampaikan. Allah faham apa yg kita minta. Allah tak pernah abaikan doa kita. Cepat atau lambat je., itu je yg kita tak tahu. Allahuakbar..sgt tersentuh bila tersedar yg Allah sedang tunjukkan sesuatu di sebalik apa yg dah berlaku pd diri aku sndri, mungkin itu kesan dari doa2 yg dipinta, oleh aku sendiri atau oleh org2 lain..

...

Aku tau, berat utk menafikan perasaan sendiri, bak kata kawan tadi..Puas tahan, puas cuba kuat, last2 basahh jugak muka bantal pe sume dgn air mata. Buat malu je..hodoh tau bile nangis. Tak comel langsung. -,-

Tapi takpe, Allah ciptakan air mata tu bersebab. Dan kadang2 air mata yg keluar bukan petanda kita lemah. Tapi itu la sumber kekuatan kita. At least, lepas sikit rasa terbeban tu..Thanks again, my friends..:')

...

4.47 am
1 new message

*baca baca baca dan fikir, tarik nafas lega*



Thanks to you for the reply. Aku faham, aku tau..maaf sbb menyerabutkan keadaan. Hope kita sama2 berubah ke arah yg lebih baik lepas ni...And I'll try to set my priority..Kau pun, congrats for your result.  Hope lepas ni if dapat peluang study or kerja, buat betul2..Kalau jumpa yg lebih baik, tahniah..I'm so sorry for everyting, and thanks a lot for everything.

Aku pun dah malas nak fikir lagi..penat.

Bila tengok golongan yg lebih muda pun dah bertemu dgn jodoh dorang, taktau nak cakap apa. Happy for them, dan muhasabah diri. Ye, aku tau, belum masanya lagi. Luar dan dalam tak lengkap lagi. Cuba tengok dorang yg dah kawen tu, ada ke yg childish dan tak matang mcm aku ni? Hah, jawab jawab. Takde punyeee. Bak kata rumet, org yg cepat kawen ni memang cepat matang. Tahniah buat mereka. :')

Oh ya, memang aku cemburu, tapi aku tau, itu bukan bahagian aku. Belum lagi. Bak kata dia n cikgu, biar masa yang tentukan..Bukan lari dari masalah, tapi cikgu kata, kadang2 ada masalah yg kite perlu biarkan dia selesai sendiri. Tak payah pening2 pikir. Sebab kita ada baaaanyak lagi benda nak difikirkan. Isn't it?

Dahla. Kontroversi sungguh post ni. Thanks to everyone, aku mintak maaf atas segala kekurangan. Adios.


2 comments:

LynnAiza said...

read.
sounds complicated.hmmm..
whatever it is,do pray and pray.
you still have us Nad.
muchos love. ;)

Bintu Sazali said...

memag complicated. fuhh. sakit pale aku. padahal benda kecik je kottt. -,-

tq so mucchhoooo lynn aiza!! uhuk2..

LinkWithin

Lazada Malaysia